2025/07/21 19:18 v4.5+ (chirp-bluejay)
(Suno公式)
Caption:✝️男は、トマトから受けた愛への感謝を、神に心を込めて祈りとして捧げたいと願った。「口にしたら死ぬかもしれない」恐怖が男の口を強く締める。だが、それに必死に足掻く。唸るような声を上げて・・・・・・。 今・・・思い込めて・・・祈る・・・・・・。✝️ 書籍『マクベス』を手に取った時に「主よ 私には希望が見えます」というフレーズと物語の世界観を神様から授かったので作曲しました。✨テーマは 現代版 逆説『マクベス』です。原作では魔女が主人公をそそのかしますが、この楽曲では、死の運命から必死に逃げて来た主人公に「赤く実ったトマト」を通して救いの手を差し伸べます。オペラ風の映画のラストシーンをイメージしています。通常、キリスト教では自らを「神の子」と祈りの際に言うと伺っていますが、あえて「あなたの子」と表現しました。この主人公は本来なら受け入れなければならない『死の運命』に足掻き逃げてきた行為は罪深きことだと思っているため、「神様から赦されることなどない」と自覚した中で、自信なく祈りをささげている描写にしています。力強く歌っているけど・・・。聴いてもらえると嬉しいです🎵
SunoURLhttps://suno.com/song/97555dcb-fba3-44d7-ad93-785e44ba5db7
WikiURL :https://ai.suno.jp/song/97555dcb-fba3-44d7-ad93-785e44ba5db7
:[Instrumentation] Pipe Organ Piano A: Grand piano u0026 Piano B: Fortepiano male vocal. [Piano Tone Settings] Piano A: metallic rigid cold resists prayer. Piano B: tender supple warm receives prayer. No pedal; tones held by finger only. Natural reverb preferred. [Vocal] Vocal Type: Male vocal Style:Classical opera [Structure] Intro: Pipe Organ solo. Deep sustained tones ascend C2→F2. Strong reverb. Ends in silence. Verse: Male vocal begins a cappella hesitant then shifts to cantabile. Piano A joins without pedal. Each phrase carries breath and hesitation. Pre-Chorus: Vocal softens. Piano A u0026 B alternate—dialogue between cold and warm tones. Chorus: Piano duet in harmony. Vocal grows more expressive and lyrical. Tones begin to unite. Outro: Pianos play C→C→C then silence then E (echo). Final chord is sustained together dissolving into ambient space.
:[Instrumentation] Pipe Organ Piano A: Grand piano u0026 Piano B: Fortepiano male vocal. [Piano Tone Settings] Piano A: metallic rigid cold resists prayer. Piano B: tender supple warm receives prayer. No pedal; tones held by finger only. Natural reverb preferred. [Vocal] Vocal Type: Male vocal Style:Classical opera [Structure] Intro: Pipe Organ solo. Deep sustained tones ascend C2→F2. Strong reverb. Ends in silence. Verse: Male vocal begins a cappella hesitant then shifts to cantabile. Piano A joins without pedal. Each phrase carries breath and hesitation. Pre-Chorus: Vocal softens. Piano A u0026 B alternate—dialogue between cold and warm tones. Chorus: Piano duet in harmony. Vocal grows more expressive and lyrical. Tones begin to unite. Outro: Pianos play C→C→C then silence then E (echo). Final chord is sustained together dissolving into ambient space.
|